zondag 20 februari 2011

Recept: Low Fat Frozen Yoghurt

De laatste tijd ben ik echt steeds meer yoghurt gaan eten en ik kan nu niet meer zonder! Wij hebben thuis altijd magere yoghurt, dit is net als gewone volle yoghurt goed voor je weerstand en stoelgang maar dan met minder vet en calorieën. Ik was vanmiddag een beetje aan het neuzen in de koelkast om te kijken wat ik als lunch zou maken/eten. Dit is het resultaat:

Low fat frozen yoghurt:
-100ml magere yoghurt (66cal)
2 eetlepes demi-crème fraîche
-honing
- alles wat je er verder door wil gooien.

Je pakt een schaaltje/bakje and je mixt de yoghurt en de crème fraîche en zet het voor ong. 2 uur in de vriezer. Wanneer je het uit de vriezer haalt, roer je het door en als het goed is lijkt het dan een beetje op ijs. Dan voeg je de honing toe (zoveel je wil, hoe meer honing, hoe zoeter je 'ijs') en alles wat je er verder in wil doen. Ik heb er cruesli met rozijnen door gedaan! Enjoy!

xoxo Laura

Geen opmerkingen:

Een reactie posten