donderdag 1 december 2011

Breien is niet voor oma's!


Breien? Da's toch voor oma's? Nee hoor, breien is hartstikke in! Steeds meer mensen gaan weer breien en er komen steeds meer soorten wol en andere breigaren op de markt. Ik ben zelf ook gaan breien, een vriendin van mij breide en ik had haar gevraagd een sjaal voor me te breien, en toen dacht ik waarom doe ik het zelf eigenlijk niet? Het was vakantie, ik verveel me toch wel eens. Ik kocht wol en een paar breipennen bij de Zeeman en zij leerde me breien. Ik ben wel 10x opnieuw begonnen, maar op den duur kun je het en kun je ook andere patronen gaan proberen. 

Deze wol kocht ik bij de Zeeman, de wol loopt over in roze, rood en grijs. Ik dacht dit wel een leuk effect zou geven en dat deed het ook! De wol is bijna op, maar de sjaal is niet heel lang en ook niet heel mooi, maar dit was dan ook mijn eerste. Misschien dat ik hem uit elkaar haal en er echt een mooie sjaal van maak. 

op dit moment ben ik met 2 sjaals tegelijk bezig, eigenlijk omdat ik gewoon geen geduld heb om er eerst 1 af te maken. Ik wilde eens kijken wat voor wol er allemaal was en kocht een grove donker paarse erbij. Deze sjaal is nu al heel ver . Ik heb 'm echt 3 of 4 keer opnieuw gemaakt omdat hij niet lang genoeg was, en precies die wol was in de winkel uitverkocht. En omdat hij toch niet perfect was, heb ik de hele boel weer losgehaald en ben opnieuw beginnen. Een groot voordeel aan grove wol, het gaat lekker snel en je kan het goed zien als je een fout maakt. 




  Breien is leuk, en het is een goedkope manier om een originele sjaal te maken! 
Er zo ongelooflijk veel keuze qua wol! 
Voor breipennen kun je het beste naar de Zeeman, daar heb je ze al voor 1 euro per paar! 


Hier nog wat inspiratie voor het breien:





Deze wol MOET ik hebben! 






XOXO


1 opmerking:

  1. Ik zeker niet alleen voor oma's :D
    Leuke blog heb je, ik volg je!

    BeantwoordenVerwijderen