vrijdag 19 augustus 2011

10 Beste Beauty Tips (naar mijn mening)

De 10 best beauty tips, naar mijn mening, wat ik graag doe, wat ik goed vind en wat ik jullie aanraad.

1. Reinigen! Je kan het niet vaak genoeg zeggen, maar haal gewoon altijd je make up er goed af voordat je gaat slapen! Je zal het merken je huid wordt zuiverder en mooier. Als je met je make up op slaapt droogt je huid ten eerste enorm uit, je ogen gaan irriteren en/of ontsteken en je helpt de puistjes op weg. En dat willen we niet!
2. Altijd insmeren na het douchen! Ik smeer mezelf altijd in na het douchen, vooral omdat ik een droge huid heb en anders een trekkerige huid krijg. Maar je gezicht moet je zeker 's ochtends en 's avonds na het reinigen insmeren met een dag- of nachtcrème. Je huid heeft vaak gewoon die extra voeding nodig om je huid niet te veel of te weinig talg aan te laten maken. Kies wel een body lotion of dagcrème die bij jou huid past, kun je niet kiezen of weet je het niet? Vraag gewoon om advies!
3. Natuurlijke producten!  De natuur geeft ons zoveel, waarom hebben we in hemelsnaam al die chemicaliën toegevoegd aan onze verzorgingsproducten? Dat is alleen maar uitdrogend en irriterend voor je huid! Het is dan wel wat duurder maar het is echt beter! Ik kocht vroeger ook altijd gewoon het goedkoopste en keek niet naar wat er in het product zat en mijn huid werd alleen maar nog droger en het werkt eigenlijk gewoon averechts! Nu koop ik gewoon de meest natuurlijke producten en ik merk echt dat het veel beter gaat met mijn huid! Qua make-up doe ik dit meestal niet, maar dagcrèmes, body lotions, make-up remover alles zo natuurlijk mogelijk! 
4. Schone handen! Je moet natuurlijk niet hele dagen je handen wassen en anti-bacteriële handgels gebruiken, dat is helemaal niet goed voor je handen! Maar voor je make-up op doet zeker! Voor het eten, en probeer niet te veel aan je gezicht te zitten met 'vieze' handen, ze zien er misschien niet vies uit, maar op een gewone dag komen je handen met zoveel bacteriën in aanraking! 
5. Water drinken! Probeer gewoon iedere dag 7 tot 8 glazen water te drinken, beter voor je huid en je lichaam. Je lichaam heeft gewoon 1,5/2 liter vocht nodig op een dag. Ja maar cola is toch ook vocht? Ja dat is zo, maar in cola zitten weer allerlei suikers, conserveermiddelen enz. Je kunt heus wel een glas cola drinken, maar dat water heb je ook nodig! Het voert afvalstoffen af uit je lichaam, het hydrateert je huid en het is gewoon supergezond! 
6. Je haar niet iedere dag wassen! Ik was mijn haar vaak om de dagen en soms probeer ik dan nog om er 2 dagen tussen te laten. Iedere dag je haar wassen is helemaal niet goed. Het droogt uit en het laat je haar niet toe om natuurlijke vetten/oliën aan te maken die juist heel goed zijn voor je haar. Gebruik desnoods gewoon een droogshampoo of talkpoeder tussendoor en zo 'rek' je je haarwasbeurten een beetje uit, het is echt beter en het kost minder tijd in de douche!
7.Kies dingen die bij je passen en die je zelf leuk vind! je hoeft niet altijd met de mode mee te gaan, het kan wel mode zijn maar misschien staat het je wel voor geen meter. Probeer er achter te komen wat voor model kleding bij jou figuur past. Ook qua kleuren moet je hierbij uitkijken, geel of wit kan wel 'in' zijn maar als je hartstikke bleek bent en licht haar hebt, maakt dit je nog bleker en het tekent je gezicht flets af. Ga voor de kleuren die je figuur, haar, huid, ogen of wat dan ook juist accentueren!
8. Laat je haar regelmatig knippen! Wacht niet totdat er niks maar van over blijft. Zie je wat dode puntjes! Naar de kapper! Als je te lang wacht worden je haarpunten alleen maar dunner, doder en droger en als je dan pas naar de kapper gaat moet er weer een heel groot stuk af. (dit had ik vroeger altijd). Als je gewoon alleen je puntjes bij laat knippen, blijft je haar langer en mooier! En gezond, glanzend haar, wie wil dat nou niet?
9. Basecoat onder je nagellak! (met dank aan lauren) Gebruik altijd een basecoat onder je gekleurde nagellak, dit zorgt ervoor dat de kleur niet in je nagels trekt en het maakt je nagels gladder waardoor je kleur juist weer mooier uitkomt. Zo droogt je nagellak je nagels ook niet uit, want basecoat is vaak hydraterend!
10. Lach! Ook al heb je een beugel, minder mooi gebit. Laat gewoon zien dat je vrolijk en gelukkig bent! Als je met een chagrijnige of depressieve kop rondloopt zal niemand denken, die ziet er leuk uit of dat is een mooi meisje!  En je maakt ook nog stofjes aan waardoor je nog gelukkiger wordt! 

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, het meest is natuurlijk al wel bekend, maar dit zijn gewoon de dingen die ik doe, gebruik en waar ik me aan houd (probeer). 

xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten