woensdag 21 september 2011

Recept: Avocado Smoothie

Ik bladerde deze week in het boekje: Boodschappen, wat je gratis bij de supermarkt krijgt. En daar zag ik een recept staan voor een smoothie met avocado. Sinds ik vegetarisch ben probeer (met nadruk op probeer) ik dingen te eten met veel goede voedingstoffen en vitamientjes en dus de avocado. Maar omdat ik de avocado gewoon zo zonder iets niet heel lekker vind was ik wel benieuwd naar deze smoothie.




De smoothie bevat: (1p)
100 ml yoghurt
een halve avocado
2 eetlepels honing
1 eetlepel citroensap
5 aardbeien/frambozen/blauwe bessen (wat jij wil)






Lepel de avocado uit en doe 'm in de blender en giet 3/4 van de yoghurt erbij, met de honing en het citroensap. Mix alles goed door elkaar en doe het in een hoog glas. Doe nu het rode fruit in de blender en de rest van de yoghurt, mix het goed en giet het op de avocado smoothie. Rietje erin en klaar! 


Als tussendoortje of ontbijt, een supergezonde smoothie!
Enjoy!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten